לצאת לטיול? בסיסי צה"ל פתוחים בפניכם ובחינם

קובי פינקלר 1 Comment on לצאת לטיול? בסיסי צה"ל פתוחים בפניכם ובחינם

בסיסים, חניונים וערים מאמצות זה התכנית של צה"ל ליום העצמאות • ועדיין לא דיברנו על המטס • ההזדמנות שלכם להיכנס לבסיס בלי צו גיוס

תמונת אילוסטרציה צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במהלך יום העצמאות ייפתחו בסיסים נבחרים של חיל האוויר, חיל הים, זרוע היבשה והפיקודים השונים בפני הקהל הרחב. להלן הבסיסים שיפתחו את שעריהם למבקרים:

פיקוד המרכז
בסיס מחנה "חורון" בחטיבה המרחבית "שומרון" ייפתח במהלך יום העצמאות, בין השעות 14:00-09:00. בתכנית: תערוכת כלי רכב צבאיים שונים ומגוונים, טנק וכלי הנדסה, יוצגו צוותי ביטחון שוטף והסוואה של גדוד האיסוף הקרבי "ניצן", תערוכת אמצעי לחימה, כלבים של יחידת "עוקץ" ותצוגה של כיבוי והצלה.

פיקוד הדרום
מחנה "נתן" בבאר שבע ייפתח במהלך יום העצמאות, בין השעות 15:00-09:00. בתכנית: תערוכה של כלי רכב צבאיים ותערוכת קשר ואמצעי לחימה בהדרכת חיילי יחידת החימוש הפיקודית.

זרוע היבשה
אתר "יד לשריון" בלטרון ייפתח במהלך יום העצמאות, בין השעות 17:00-08:30. בתכנית: מיצג רב-חילי של כוחות היבשה, "שריון", "תותחנים", "הנדסה קרבית", "איסוף קרבי", "הרגלים" ו"הצנחנים". המיצג יכלול את מגוון אמצעי הלחימה של זרוע היבשה כגון טנקים ותותחים. בנוסף, בביתנים השונים תינתן למבקרים סקירה מפי לוחמים ולוחמות בעברית ובאנגלית.

חיל הים
פלגת הביטחון השוטף של חיל הים באילת תקיים משט הצדעה ביום העצמאות, בין השעות 11:00-09:30. המשט, אשר יורכב מכלי ביטחון שוטף מסוג "דבורות", "נחשולים" ו"צרעות", ייצא מהחוף הצפוני לאורך מפרץ אילת ויסתיים בחוף הדרומי.

חיל האוויר
בסיס "רמת-דוד" על שם אלוף עזר ויצמן ז"ל (כנף 1) ייפתח ביום העצמאות, בין השעות 13:00-09:00. בתכנית: מטס חיל האוויר ומטוסי הכנף, מטס הצוות האווירובטי של חיל האוויר, הצגת אמצעי לחימה ואמצעי חילוץ והצלה של חיל האוויר והופעת להקת חיל האוויר.

המכללה הטכנולוגית של חיל האוויר (בח"א 21), תיפתח ביום העצמאות, בין השעות 14:00-09:00. בתכנית: תצוגת כלי טיס, אמצעי לחימה, מטס של מטוסי חיל האוויר, מטס הצוות האווירובטי, הופעות של להקות מקומיות, פינות יצירה ועוד.

אל הבסיס יצאו הסעות מסודרות ממגרש החניה בחוצות המפרץ.

בסיס "עובדה" (בח"א 10) ייפתח ביום העצמאות, בין השעות 13:00-09:00. בתכנית: מטס חיל האוויר, תצוגת מטוסים ומסוקים מהמתקדמים בחיל, תצוגת אמצעי לחימה של החילות "הנדסה קרבית" ו"איסוף קרבי", תערוכות טנקים ורכבים קרביים, תצוגת הגנה אווירית, תצוגת אמצעי לחימה וחימוש אווירי, תצוגת ציוד חילוץ והצלה וביתן המערך הטכני. במקום יתקיימו מגוון פעילויות למבקרים.

בסיס "תל נוף" (בח"א 8), אשר ממוקם סמוך לגדרה, ייפתח ביום העצמאות, בין השעות 14:00-09:00. בתכנית: תערוכות כלי טיס שונים מהעבר ומההווה של חיל האוויר, מטס הצוות האווירובטי של חיל האוויר ותצוגת אמצעי לחימה ואמצעי חילוץ של חיל האוויר.הסעות לתערוכה יצאו ממתחם החניה בסמוך לצומת תל נוף החל מהשעה 09:00.

מוזיאון חיל האוויר בחצרים (בח"א 6), הממוקם מערבית לבאר שבע, ייפתח ביום העצמאות, בין השעות 13:30-09:00. הכניסה למוזיאון הינה ללא תשלום. בתכנית: מטס חיל האוויר, מטס הצוות האווירובטי של חיל האוויר, טיסת ראווה המהווה הזדמנות מצוינת להתרשם ממטוסי הבוכנה של חיל האוויר משנות ה- 50, הופעת קוסם ולהקת חיל האוויר, ביתן המערך הטכני, תצוגת מטוסים וותיקים לצד מתקדמים ו-150 כלי טיס שונים מסודרים כרונולוגית על פי תקופות. המוזיאון מארח בימי החג את מטוסי ומסוקי החיל המתקדמים.

בנוסף לבסיסים, ייפתחו גם חניוני צה"ל בפיקוד הצפון והדרום ובחטיבות המרחביות של פיקוד המרכז:

פיקוד הצפון- החניונים הבאים ייפתחו בין השעות 16:00-08:00: חניון "נפח", חניון "צומת גולני", חניון "מעלות" (באגם המונפורט) וחניון "בית הלל" (ליד קריית שמונה). באתרים תתקיים תערוכת טנקים, נגמ"שים, פומות, רכבים קרביים, נשק ואמצעי לחימה, קשר ואיסוף.

פיקוד הדרום- חניון בעיר אופקים ייפתח בין השעות 15:00-09:00. באתר תתקיים תערוכה של כלי רכב, ובהם רכב קרבי משוריין, אמצעי לחימה ואמצעי תצפית שונים בהדרכת חיילי גדוד "האיסוף הקרבי".

חניון ליד מגרש הכדורגל בעיר שדרות ייפתח בין השעות 15:00-09:00. באתר תתקיים תערוכה של כלי רכב, ובהם רכב קרבי משוריין וכן אמצעי לחימה. כמו כן, יהיו ביתני הסברה אודות חיל התקשוב ופינות יצירה מגוונות בהדרכת חיילי גדוד התקשוב של פיקוד הדרום.

פיקוד המרכז- החניונים הבאים ייפתחו בין השעות 14:00-09:00: בחניונים יער "אום צפא" הסמוך לישוב נווה צוף (חטיבה מרחבית "בנימין"), בקריית ארבע ובמתחם מועצת דרום הר חברון, סמוך לצומת מיתרים (חטיבה מרחבית "יהודה"), בישוב שערי תקווה ובבית הספר "חטיבת היובל" בעיר אריאל (חטיבה מרחבית "אפרים") ובישוב כרמי צור (חטיבה מרחבית "עציון") יתקיימו תערוכות כלי רכב צבאיים שונים וטנקים, יוצגו צוותי ביטחון שוטף וצוותי הסוואה של גדוד האיסוף הקרבי "ניצן" ותתקיים תערוכת אמצעי לחימה של גדודי הגזרה, צוותי הרפואה, ההנדסה והחבלה.

בחניון בעיר מעלה אדומים אשר יופעל על ידי חיילי חטמ"ר הבקעה יוצגו כלי נשק שונים, כלי רכב צבאיים, עמדות של כלי חילוץ והצלה ועמדות כיבוי אש. בחניון בעפולה אשר יופעל על ידי חיילי עוצבת "עידן" יוצגו כלי רכב צבאיים ומגוון נשקים. בחניון "גבעת התחמושת" בירושלים אשר יופעל על ידי חיילי עוצבת "האש" וחטיבת "הצנחנים" תתקיים תצוגת אמצעי לחימה של חיל הרגלים ו"הצנחנים" ובפרט- כלי נשק, אמצעי הסוואה, כוונות ואמצעים לראיית לילה, כלי רכב מבצעיים ועמדות על מורשת הצנחנים.

בעיר גבעתיים (בפארק גבעתיים), העיר המאמצת של עוצבת "ברק", ייפתח החניון בין השעות 22:00-10:00, ותוצג תערוכה של הכלים הבאים: "האמר", "פומה", נגמ"ש וטנק. חיילי העוצבה יסבירו על הכלים המוצגים ובקצה החניון ייערך מפגש של לוחמי עבר ממלחמות ישראל השונות.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    דיי השתגעתם אפילו החילונים כבר לא כאלו ציונים חוץ מהלאומים דתיים מה קרה לציבור החרדי זה לא יעזור ימשיכו לשנוא אותכם גם אם תרקדו מה יפית לפריץ כמה זמן עבר כשהרגשתם מסכנים בימי קואליציית נתניהו – בנט – לפיד (הרשעות בהתאמה)